Ποια είναι η ιδανική καθιστή στάση

Φεβρουάριος 20, 2014

kathisti1Η παρατεταμένη καθιστή στάση και ιδιαίτερα μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή, καταπονεί σημαντικά τις αρθρώσεις της σπονδυλικής στήλης. Στη σημερινή εποχή, οι άνθρωποι από την παιδική ηλικία περνούν «πολλές ώρες» μπροστά σε οθόνες. Αυτό έχει δημιουργήσει έξαρση των επώδυνων συνδρόμων της σπονδυλικής στήλης, που ξεκινούν πλέον από την εφηβική ηλικία. Πρέπει να τονιστεί, ότι οι χαλαρές κυφωτικές στάσεις, αποτελούν τον κύριο προδιαθεσικό παράγοντα, όχι μόνο για τα επώδυνα της σπονδυλικής στήλης, αλλά και για τα μυοσκελετικά σύνδρομα των άνω και κάτω άκρων (π.χ. σύνδρομο υπακρωμιακής προστριβής, αγκώνας τενιστών, επιγονατιδομηριαίος πόνος κλπ.)

Η «σωστή καθιστή στάση» βασίζεται στην ουδέτερη θέση των αρθρώσεων και στην αποφυγή των χαλαρών, καμπτικών στάσεων. Με αυτό τον τρόπο οι μεσοσπονδύλιοι δίσκοι και οι σύνδεσμοι φορτίζονται συμμετρικά και μειώνεται σημαντικά η επιβάρυνση τους.

Για να βρει κανείς τη σωστή καθιστή στάση, μπορεί να ακολουθήσει τα παρακάτω βήματα:

1ο Βήμα:
kathisti2

  • Σπρώξτε τη λεκάνη τέρμα πίσω στη γωνία του καθίσματος
  • Η καρέκλα πρέπει να έχει «πλάτη» που να υποστηρίζει τη φυσιολογική λόρδωση της μέσης. Αν χρειαστεί τοποθετείστε ένα κυλινδρικό μαξιλαράκι, που να υποστηρίζει το κύρτωμα της μέσης
  • Η πλάτη να έχει ελαφρά κλίση προς τα πίσω
  • Διατηρείστε μια ευθυτενή στάση
  • Το κάθισμα πρέπει να υποστηρίζει πλήρως τους μηρούς σας
  • Τα γόνατα σας να είναι στο ίδιο ή σε ελαφρά χαμηλότερο ύψος από τη λεκάνη
  • Τα πέλματα πρέπει να εφάπτονται στο πάτωμα

 

2ο Βήμα:
kathisti3

  • Πλησιάστε το γραφείο και το πληκτρολόγιο. Υιοθετείστε τη συνήθεια να δουλεύετε κοντά στο γραφείο και όχι σε απόσταση
  • Ρυθμίστε το ύψος που έχουν τα μπράτσα του καθίσματος, ώστε οι ώμοι να είναι χαλαροί και οι πήχεις παράλληλοι με το έδαφος
  • Αν το κάθισμα δεν έχει μπράτσα, φροντίστε να στηρίζετε τους πήχεις στο γραφείο και να κρατάτε τους αγκώνες κοντά στα πλευρά
  • Διατηρείστε τους πήχεις και τους καρπούς στην ευθεία

 

3ο Βήμα:
kathisti4

     

  • Ρυθμίστε το ύψος της οθόνης, ώστε ο αυχένας να έχει ουδέτερη θέση και το πηγούνι να μην προβάλλει υπέρμετρα μπροστά
  • Τοποθετείστε την οθόνη στο κέντρο του σώματός σας πάνω από το πληκτρολόγιο.
  • Το πάνω μέρος της οθόνης πρέπει να είναι στο επίπεδο των ματιών
  • Η απόσταση των ματιών από την οθόνη του υπολογιστή να είναι περίπου μισό μέτρο

 

4ο Βήμα:
kathisti5

  • Κάντε συχνά διαλλείματα (κάθε μισή ώρα για 1 λεπτό) για διατάσεις των μυών του αυχένα, της ωμικής ζώνης και του καρπού. Με αυτό τον τρόπο απελευθερώνετε την τάση και βοηθάτε την κυκλοφορία του αίματος.
  • Κάθε 1 ώρα να σηκώνεστε από το γραφείο και να βαδίζετε για λίγο στο χώρο του γραφείου σας.
 
Παρακάτω ακολουθούν κάποιες απλές κινήσεις που βοηθούν στην αποφόρτιση των αρθρώσεων και των μυών.

 
 

kathisti6

Post a Comment