physiotherapy_039Ο πόνος στον αυχένα και οι αυχενικοί πονοκέφαλοι είναι καταστάσεις, που οφείλονται κατά κύριο λόγο στον καθιστικό τρόπο ζωής και το άγχος της καθημερινότητας. Τα συμπτώματα συνήθως εμφανίζονται σταδιακά και στη συνέχεια γίνονται σχεδόν μόνιμα, με περιόδους εξάρσεων και υφέσεων.

Ο πρώτος στόχος της φυσικοθεραπείας είναι η ανακούφιση των συμπτωμάτων. Με τη χρησιμοποίηση της θερμότητας, των χειρομαλάξεων και των ήπιων αρθρικών κινητοποιήσεων απελευθερώνουμε την ένταση των μαλακών μορίων και επαναφέρουμε τη φυσιολογική κινητικότητα των αρθρώσεων. Το αποτέλεσμα είναι η μείωση του πόνου και η συμμετοχή σας στις καθημερινές δραστηριότητες με μεγαλύτερη άνεση.

physiotherapy_059Ωστόσο, ο κύριος στόχος μας είναι η αντιμετώπιση των αιτιολογικών παραγόντων που παράγουν τα συμπτώματα, ώστε να σταματήσει ο φαύλος κύκλος που τα διαιωνίζει και να έχει διάρκεια το αρχικό αποτέλεσμα.

Οι κύριοι παράγοντες που προκαλούν τη χρονιότητα των συμπτωμάτων είναι:

  1. Η στάση του σώματος
    Οι περισσότεροι άνθρωποι περνούν αρκετές ώρες την ημέρα στην καθιστή θέση και μάλιστα μπροστά σε μια οθόνη. Η χαλαρή κυφωτική στάση φέρνει το κεφάλι σε μια ασύμμετρη θέση πρόσθιας προβολής και επιβαρύνει τους μυς και τις αρθρώσεις του αυχένα. Η καταπόνηση αυτή αθροίζεται και τελικά προκαλεί συμπτώματα.
  2. Ο τύπος της αναπνοής
    Αν πάρουμε μια βαθιά ανάσα αυθόρμητα, θα διαπιστώσουμε ότι το κάνουμε ανασηκώνοντας το στήθος. Αυτός ο τύπος της αναπνοής, με την κορυφή του θώρακα γίνεται με τους επικουρικούς μυς της αναπνοής που βρίσκονται γύρω από το λαιμό και συσσωρεύει «ένταση» στους αυχενικούς μυς και την πλάτη.
  3. Αδυναμία των μυών του ώμου
    Όταν οι μυς γύρω από τις ωμοπλάτες είναι αδύναμοι, οι μυς του αυχένα συσπώνται με ένταση για να σταθεροποιήσουν την περιοχή κατά τις κινήσεις του άνω άκρου. Αυτή η αντιστάθμιση κουράζει υπερβολικά τους αυχενικούς μυς και προκαλεί χρόνιους πόνους, ειδικά όταν σηκώνουμε βάρος και όταν κάνουμε δουλειές με τα χέρια.

physiotherapy_068Κατά τη διάρκεια της φυσικοθεραπείας θα σας μάθουμε:

  • τρόπους για να μειώσετε την αρνητική επίδραση της παρατεταμένης καθιστής θέσης στη σπονδυλική σας στήλη
  • οικονομικούς τρόπους αναπνοής, που βελτιώνουν την οξυγόνωση των ιστών, χωρίς να καταπονούν τον αυχένα
  • ασκήσεις με τις οποίες θα ενεργοποιήσετε τους μυς των ωμοπλατών και θα αποφορτίσετε με φυσικό τρόπο τους αυχενικούς σας μυς.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Τα χρόνια προβλήματα της αυχενικής μοίρας συχνά ξεκινούν από γειτονικές περιοχές, όπως οι ώμοι και η θωρακική μοίρα. Σημαντικό ρόλο παίζει η σωστή στάση του σώματος και ο τύπος της αναπνοής. Η ολιστική αντιμετώπιση είναι το κλειδί στην επιτυχία.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.