physiotherapy_054Στο φυσικοθεραπευτήριό μας αντιμετωπίζουμε επίμονες και χρόνιες περιπτώσεις οσφυαλγίας που παρατηρούνται σε νέους ανθρώπους που ασχολούνται ερασιτεχνικά ή επαγγελματικά με τον αθλητισμό (κυρίως αθλητές του ποδοσφαίρου, του μπάσκετ, του βόλεϊ, της κωπηλασίας, του τένις, των πολεμικών τεχνών, ποδηλάτες και δρομείς).

Οι αθλητές αυτοί συνήθως έχουν διαγνωστεί με μια ή περισσότερες δισκοκήλες στην οσφυϊκή μοίρα, με σπονδυλόλυση ή με σπονδυλολίσθηση. Το πρόβλημα ξεκινά προοδευτικά με κάποιους πόνους στη μέση, που αρχικά υποχωρούν από μόνοι τους και στη συνέχεια γίνονται ολοένα και πιο συχνοί και μόνιμοι, μέχρι του σημείου που ο αθλητής δεν μπορεί να συμμετέχει στην αθλητική του δραστηριότητα, συνήθως μετά από μια έντονη επιδείνωση των συμπτωμάτων.

Όταν ο θεράπων ιατρός κρίνει ότι ο αθλητής πρέπει να κάνει φυσικοθεραπεία, τότε εμείς αναλαμβάνουμε την αξιολόγηση του, ώστε το πρόγραμμα της αποκατάστασης να είναι στοχευμένο και αποτελεσματικό.

Η αξιολόγηση των κινητικών προτύπων, του τρόπου ενεργοποίησης των μυϊκών ομάδων και η κινητικότητα των αρθρώσεων αποκαλύπτουν το μηχανισμό που προκαλεί και διατηρεί το φαύλο κύκλο της καταπόνησης, του τραυματισμού και της δυσλειτουργίας.

physiotherapy_075Προσωρινά, ο αθλητής σταματά την αθλητική δραστηριότητα και ως καθημερινή του «προπόνηση» κάνει την εκπαίδευσή του στα νέα κινητικά πρότυπα. Η πρώτη βελτίωση παρατηρείται τις πρώτες 1-2 ημέρες και δείχνει ότι είμαστε στη σωστή κατεύθυνση. Η γρήγορη επιστροφή στην αγωνιστική δραστηριότητα εξαρτάται από το βαθμό στον οποίο, ο ασκούμενος θα αντιληφθεί την αιτία του προβλήματός του και θα εκτελεί «συστηματικά» τις διορθωτικές ασκήσεις.

Με τη συνεργασία και την ενσυνείδητη συμμετοχή στο πρόγραμμα αποκατάστασης, ο αθλητής επιστρέφει στον αθλητικό/αγωνιστικό χώρο το συντομότερο δυνατό, έχοντας πλέον την υποδομή να ανταποκριθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στα «στατικά» και «δυναμικά» φορτία του αθλήματός του.

Σε κάθε αθλητή δίνεται ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα «προθέρμανσης», που πρέπει να εκτελείται πριν από κάθε προπόνηση ή αγώνα για την ενεργοποίηση του κορμού και ένα συνοπτικό πρόγραμμα ασκήσεων συντήρησης, που θα συνεχιστεί για αρκετό χρονικό διάστημα, έως ότου τα νέα κινητικά πρότυπα αυτοματοποιηθούν και το πρόβλημα υποχωρήσει εντελώς.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Η οικονομία των κινήσεων και ο αποτελεσματικός κινητικός έλεγχος είναι ο πυρήνας της αθλητικής απόδοσης και της μείωσης των τραυματισμών.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.